Teknoloji

Hidrojenle çalışan BMW iX5’in üretimi bu yıl başlayacak

Son zamanlarda birçok şirket, karbon salınımını en aza indirmek için elektrikli otomobiller üzerinde çalışıyor.

Bu şirketlerden biri olan Japon devi Toyota, geçtiğimiz aylarda hidrojen yakıtlı araçlar için Alman üretici BMW ile ortaklık kurmuştu.

İki dev şirket, ortaklaşa geliştirecekleri hidrojen yakıt hücreli otomobillerin seri üretimine ve satışına 2025 yılına kadar başlamayı planlıyor.

BMW iX5 bu yıl test için üretilecek

BMW, hidrojen yakıt hücresi iX5’in üretimine bu yıl başlayacak ve çeşitli testler yapacak.

BMW, iX5 Hydrogen crossover’ı, ürün ve üretim sürecinin seri üretime hazır olmasını sağlamak için yaklaşık 900 kişinin çalıştığı Araştırma İnovasyon Merkezinde hazırlayacak.

BMW Yönetim Konseyi Lideri Oliver Zipse, bahisle ilgili yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

Hidrojen, güç geçişinde ve dolayısıyla iklimin korunmasında kilit rol oynayan çok taraflı bir güç kaynağıdır. Yenilenebilir enerjiyi depolamanın ve taşımanın en verimli yollarından biridir. Bu potansiyeli mobilite branşının dönüşümünü hızlandırmak için de kullanmalıyız.

BMW’nin aktarma organı, iki hidrojen tankıyla çalışan bir yakıt hücresi kümesinden oluşur.

Alman üretici, tek başına geliştirdikleri yeni nesil yakıt hücresi teknolojisinin 170 hp sürekli güç ürettiğini söylüyor.

Yüksek performanslı pil ve beşinci nesil BMW eDrive teknolojisine sahip elektrik motoru dahil olmak üzere toplam güç 374 bg’ye kadar ulaşır.

BMW, ilk aşamada 100 adet BMW iX5 Hidrojen üretmeyi planlıyor. Bu araçlar ABD, Japonya, Avrupa, Çin ve Güney Kore’de günlük kullanımda test edilecek.

Hidrojen yakıtlı araç nedir?

Hidrojen yakıtlı araçlar da tıpkı elektrikli araçlar gibi güçlerini elektrikten alıyor. Ancak hidrojenli araçlarda rastgele akü yoktur. Bu araçlar elektrik enerjisini içlerinde bulunan hidrojenden elde etmektedir.

Benzin ve motorin gibi fosil yakıtlar yerine hidrojen kullanılması karbondioksit gazı oranını düşürmek için en doğru analiz yöntemlerinden biridir. Bu nedenle bazı üreticiler bu teknolojiyi daha da geliştirmek için çalışıyor.

Hidrojen yakıtının maliyeti ve gerekli yakıt istasyonlarının olmaması şu anda bu teknolojinin önündeki en büyük iki engeldir.

savurhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu