Uzman aileleri uyardı: Karneye olumsuz tepki çocukların gelişimine zarar veriyor
Milyonlarca öğrenci bu cuma günü karneyle birlikte ağır bir dönemi bitirip yarıyıl tatiline girecek. Karnenin öğrencilerin gelişimini desteklemek için bir araç olarak görülmesi gerektiğini belirten uzmanlar, karneye verilen olumsuz tepkilerin çocukların gelişimine beklenenden daha fazla zarar verdiğini belirtiyor.
Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, karne alan öğrenci ve velilere ikramlarda bulundu.
Yelkin Diker Coşkun, “Karne, öğrencinin gelişimini destekleme aracı olarak evde aileleri tarafından görülmelidir” diyen Prof. hem öğrencinin hem de velinin hangi derse ne kadar çalışması gerektiğini gösteren somut bir göstergedir.Öğrenciyi olumsuz niteliklerle etiketlemek, akranlarıyla karşılaştırmak, cezalar vermek karnenin ilerlemeyi izleme ve destekleme amacını ortadan kaldırır. Bu tür tepkiler nedeniyle öğrencilerin öğrenmeye ve değerlendirmeye yönelik olumsuz tutumları akademik gelişimlerine sanıldığından daha fazla zarar verebilir” dedi.
“ÖĞRENCİLERİN BAŞARI ALGILARI FARKLI OLABİLİR”
Öğrencilerin başarı algılarının ailelerinkinden farklı olabileceğini vurgulayan Coşkun, “Bu nedenle anne babalar çocuklarıyla başarı hakkında konuşmalı. Başarıyı nasıl tanımlıyor? Başarı ya da başarısızlığın kriterleri neler? Bunu öğrenmek.” Karneyi pahalıya mal etmek ve yeni hedefler belirlemek açısından kritik olabilir.”
“HEDEF BELİRLEMEK BAŞARININ İLK ADIMIDIR”
Çocuk ve ergenlere hedef belirlemenin akademik ve sosyal başarıya ulaşmada çok önemli olduğuna dikkat çeken Yelkin Diker Coşkun, karnenin çocukların kendilerine akademik hedef belirlemelerine de yardımcı olduğunu belirtti. prof. Coşkun sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bu hedefleri kendi planları doğrultusunda gerçekleştirmek akademik ve sosyal başarının ilk adımıdır. Bu konuda veliler çocuklarıyla birlikte hareket etmeli ve onların hedef oluşturmasına destek olmalıdır. Hedefler mutlaka öğrencilerle birlikte oluşturulmalıdır. kendi potansiyeline uygun hedefler koyması için teşvik edilmelidir.Örneğin, anne-babalar kendi potansiyellerine uygun hedefler koymaları için teşvik edilmelidir.Onun notunu nasıl gördüğünü anlamak, ne yapması gerektiğine dair bir çalışma planı yapmak gerekir. bir üst sınıfa çevirmek, yani öğrenciyi motive etmek.”
“OKUL BİR ZAMANDA TOPLUMSAL GELİŞİM ALANIDIR”
Okulun akademik başarının ve hatta sosyal gelişimin gerçekleştiği bir yer olduğuna dikkat çeken Coşkun, karnelerin de bu anlamda değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. prof. Coşkun, “Okulun öğrencilere kattıklarını bütüncül olarak değerlendirmek gerekiyor. SporGelişimin diğer alanlarında başarı hedefleri oluşturmak, öğrencinin kişilik gelişimi için çok pahalı olacaktır” dedi.
İKİNCİ DÖNEME HAZIRLIK
prof. Yelkin Diker Coşkun, kurs dönemini tamamlayan öğrencilerin tatili verimli geçirmeleri için önemine dikkat çekti. Coşkun, “Bu sayede ikinci döneme daha iyi hazırlanılabilir. Tatil, dinlenme, oyun, kısa gezi gibi etkinliklerin tutarlı bir şekilde planlandığı bir dönem olmalı. Öğrencilerin katılması için fırsatlar yaratmak faydalı olacaktır. kitap okumak, tiyatroya gitmek ya da sinemaya gitmek gibi kişisel gelişimi destekleyen etkinliklerde.’ dedi.
– İstanbulhaberkandira.xyz