Teknoloji

Çinli markaların pazar payı artıyor

2022 yılının Ocak-Temmuz döneminde sadece 833 adet otomobil satan Çinliler, bu yılın aynı döneminde tanıttığı yeni marka ve modellerle satışlarını yüzde 2397 artırarak 20 bin 804’e çıkardı.

2023 Ocak-Temmuz döneminde tüm markalar dahil toplam 516 bin 288 adet otomobil satıldı. Çinli markalar ilk 7 ayda 20 bin adedin üzerinde satışla Türkiye otomobil pazarının yüzde 4’ünü devraldı.

Bu dönemde en çok satan marka ise bu yıl 14.787 adetle pazara giren Chery oldu. Bu markayı 5 bin 95 adetle MG ve 621 adetle Skywell izledi. Bir diğer Çinli marka olan DFSK yedi ayda toplam 282 adet satarken, Leapmotor’un satışları 220 adete ulaştı.

haber-kahramankazan.xyz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu